Krijg ik bij MedApp wel altijd medicijnen van hetzelfde merk?

Wij kunnen ons voorstellen dat het niet altijd prettig is om van merk te moeten wisselen. Daarom doen we er alles aan om jouw merkvoorkeur te respecteren. Helaas kunnen wij niet garanderen dat je altijd hetzelfde merk geleverd krijgt. 

Ten eerste heeft dat te maken met het preferentiebeleid van de verzekeraars, waarbij ze per medicijn bepaalde merken wel vergoeden en andere niet. Mocht jouw merk niet meer vergoed worden door jouw verzekeraar, dan krijg je van ons het preferente merk geleverd. Helaas krijgen wij van een dergelijke wijziging geen melding vanuit onze systemen, maar wij zoeken naar een manier om dat wel zichtbaar te maken zodat we je tijdig kunnen informeren! Wanneer je liever jouw oude merk wilt houden kun je altijd even contact met ons opnemen, dan gaan we graag met jou op zoek naar een passende oplossing.

 Ten tweede krijgen wij net als elke andere apotheek soms te maken met leveringsproblemen. Dit proberen we zo goed mogelijk te ondervangen, onder andere door tijdig te bestellen bij onze groothandel, die overigens van verschillende medicijnen extra voorraad aanhoudt. Mocht een bepaald merk onverhoopt toch niet leverbaar zijn, dan zoeken we altijd samen met jou naar een alternatief. Wij zijn flexibel in het leveren van verschillende merken als dat nodig is. Samen met jou en jouw voorschrijvers (bijvoorbeeld huisarts of specialist) vinden we eigenlijk altijd een passende oplossing. Meer informatie hierover vind je op onze pagina Merkwisseling medicijnen

Categorie: Maak kennis met onze werkwijze
Vond je deze FAQ nuttig?
0
0
Scroll naar top