Je hebt je aangemeld voor de MedApp apotheek. Bij het verwerken van jouw gegevens willen we jouw medicatiedossier in kunnen inzien. Dit is voor jou van belang, omdat wij daarmee wisselwerkingen tussen jouw medicijnen controleren. Voordat wij jouw aanmelding kunnen voltooien vragen wij je daarom het Landelijk Schakelpunt (LSP) open te stellen.

Wij vragen je het volgende te doen

  1. Ga naar de landelijke website volg je zorg.
  2. Klik rechtsboven op de groene knop Persoonlijke omgeving.
  3. Druk op de groene knop Inloggen op je persoonlijke omgeving.
  4. Klik op Inloggen met DigiD en log in met jouw persoonlijke DigiD.
  5. Vervolgens zie je het kopje Toestemmingen staan, waaronder de zorgaanbieders staan waaraan je al toestemming hebt gegeven.
  6. Druk op +Zorgaanbieder en bevestig dat je 16 jaar of ouder bent.
  7. Type de naam van de apotheek die je de afgelopen 12 maanden heeft bezocht in het zoekveld en druk op Zoeken.
  8. Selecteer de juiste apotheek en klik op Volgende.
  9. Vink het vakje Ik heb alle informatie gelezen in de folder aan en druk op Volgende.
  10. Vervolgens vink je Ja aan om deze zorgaanbieder toestemming te verlenen uw gegevens te delen.
  11. Vul het formulier Je gegevens in en druk op Gegevens controleren. Een overzicht van jouw gegevens verschijnt, controleer deze en druk op Bevestig.
  12. Nu verschijnt een bevestiging in beeld.

NB: Als je bij meerdere apotheken (bv ziekenhuisapotheek en lokale apotheek) jouw medicijnen hebt opgehaald in de afgelopen 12 maanden, dien je deze één voor één toe te voegen door stap 5 t/m 8 te herhalen voor elke bezochte apotheek.

Als je al jouw bezochte apotheken hebt toegevoegd, stuur ons dan een e-mail via apotheek@medapp.nu of bel ons op 040-304 67 96 en laat ons weten dat je jouw toestemming hebt gegeven. Wij gaan vervolgens voor je aan de slag.

Waarom is het belangrijk dat je je medicatiedossier openstelt?

Als je toestemming hebt gegeven kunnen jouw verschillende zorgverleners via het LSP (Landelijk Schakelpunt) jouw verstrekte medicatie inzien. Dit is voor jou belangrijk, omdat we op deze manier de interacties tussen jouw medicijnen kunnen controleren en indien nodig we er adequaat gereageerd kunnen reageren.

Het LSP is geen database waar jouw medische gegevens worden opgeslagen. Jouw arts of apotheker kan slechts de verstrekte medicatie per apotheek inzien en je hierdoor het juiste advies geven. Dit is in het belang van jouw eigen medicatieveiligheid.

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Wij helpen je graag. Bel ons op 040-304 67 96 of stuur een e-mail naar apotheek@medapp.nu

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Scroll naar top