Kennisbank

Veelgestelde vragen

Ik heb een medische noodzaak voor mijn medicijn, hoe gaan jullie hiermee om?

Ja, als er medische noodzaak op het recept staat, krijg je van ons dat merk.  Maar als je geen medische noodzaak van je arts hebt gekregen, kunnen we niet garanderen dat je het medicijn merk krijgt dat je wil.  Tijdens het intakegesprek zal onze apothekersassistent, samen met de apotheker, kijken of we het gewenste merk

Ik heb een medische noodzaak voor mijn medicijn, hoe gaan jullie hiermee om? Read More »

Ik krijg de medicijnen van mijn specialist nu via het ziekenhuis geleverd. Maar kan ik deze medicijnen ook via jullie krijgen?

Bepaalde medicijnen die je van het ziekenhuis krijgt vallen mogelijk onder ‘ziekenhuisverplaatste zorg’. Dit houdt het volgende in: Deze medicijnen worden alleen vergoed door de zorgverzekering als ze via het ziekenhuis verstrekt worden. Deze medicijnen worden helaas niet vergoed door de zorgverzekering als je ze bij apotheken buiten het ziekenhuis haalt.

Ik krijg de medicijnen van mijn specialist nu via het ziekenhuis geleverd. Maar kan ik deze medicijnen ook via jullie krijgen? Read More »

Ik krijg een e-mail met de melding dat er in de app een bericht voor mij klaarstaat. Maar ik zie geen bericht in de app. Hoe kan dat?

Mogelijk gaat er iets mis met een technische koppeling. Stuur ons een bericht direct vanuit de app, dan kunnen we makkelijker het probleem vinden. Dit doe je zo: Open de app van MedApp Druk linksboven op het ronde icoontje om naar je profiel te gaan. Druk op Neem contact op. Druk op mail de Helpdesk (helpdesk@medapp.nl) Schrijf

Ik krijg een e-mail met de melding dat er in de app een bericht voor mij klaarstaat. Maar ik zie geen bericht in de app. Hoe kan dat? Read More »

Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen, hoe regel ik dat?

Wil je dat wij je gegeven verwijderen? Stuur dan een e-mail naar: helpdesk@medapp.nl. Je medisch dossier wordt minstens 15 jaar in de apotheek bewaard. Voor declaraties en andere fiscale gegevens is de bewaartermijn 7 jaar. Volgens de wet voor gegevensbescherming (AVG) zullen we je verzoek zorgvuldig behandelen en je persoonsgegevens verwijderen. We hebben maximaal 30

Ik wil dat jullie mijn gegevens verwijderen, hoe regel ik dat? Read More »

Kan ik de eigen bijdrage voor mijn medicatie terugvragen en hoe werkt dit?

Betaal jij een deel van je medicatie zelf? Misschien kun je dit geld terugkrijgen. Op verschillende medicijnen zit een terugbetaalregeling. Dan betaalt de fabrikant van het medicijn de eigen bijdrage terug. Op deze pagina lees je alles over de eigen bijdrage en het terugkrijgen daarvan. Als je een aanvullende verzekering hebt, kun je misschien de eigen bijdrage

Kan ik de eigen bijdrage voor mijn medicatie terugvragen en hoe werkt dit? Read More »