Article Category: Veelgestelde vragen

Hoe stel ik een ander bezorgadres in?

Open MedApp.  Druk linksboven op het ronde icoontje. Scroll naar beneden totdat je Adres ziet staan.  Druk op het pijltje naast Adres.  Selecteer Afwijkend bezorgadres. Vul hier de adresgegevens in.  Druk op Opslaan. 

Hoe wijzig ik mijn (bezorg)adres?

Open MedApp.  Druk linksboven op het ronde icoontje. Scroll naar beneden totdat je Adres ziet staan.  Druk op het pijltje naast Adres.  Vul hier je adresgegevens in. Druk op Opslaan. 

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer?

Het aanpassen van je telefoonnummer en e-mailadres op de profielpagina in de app zorgt er helaas nog niet voor dat je accountgegevens waarmee je inlogt in onze app ook wijzigen. Om dit aan te passen ga je naar https://account.medapp.nu/. Op deze pagina kun je zelf je accountgegevens wijzigen. Kom je er niet uit? Bijvoorbeeld omdat je geregistreerde …

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer? Lees verder »

Hoe verwijder ik een bericht?

Je kunt een bericht van jouw tijdlijn verwijderen door op het prullenbakje onderaan het bericht te klikken. Er verschijnt een popup: Weet je zeker dat je dit bericht wilt verwijderen? Druk op Ja om het bericht van jouw tijdlijn te verwijderen.

Hoe voeg ik een aandoening toe?

Per medicijn kun je aangeven voor welke aandoening je dit gebruikt. Je kunt dit doen terwijl je een medicijn toevoegt, maar dit kan ook achteraf. Hoe toevoegen van een aandoening bij een medicijn gaat als volgt: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarbij je …

Hoe voeg ik een aandoening toe? Lees verder »

Hoe verwijder ik een medicijn?

Het verwijderen van een medicijn uit jouw medicijnlijst gaat als volgt: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn dat je wilt verwijderen om de medicijnkaart uit te vouwen.   Klik op de drie bolletjes rechts onderin de medicijnkaart.  Druk op Medicijn verwijderen.  Er verschijnt een pop-up, klik nogmaals op Verwijderen.  …

Hoe verwijder ik een medicijn? Lees verder »

Hoe wijzig ik de dosering of de vorm van mijn medicijn?

Het wijzigen van de dosering of vorm van je medicijn is helaas niet mogelijk. Wil je dit toch wijzigen? Verwijder dan eerst jouw medicijn. Klik hier om te zien hoe je dit doet. Vervolgens voeg je dit medicijn opnieuw toe met de juiste vorm en dosering. Klik hier om te zien hoe je dit doet.

Hoe voeg ik een medicijn toe?

Je kunt een medicijn op twee manieren toevoegen. Scan de barcode op de verpakking van het medicijn, of voeg het medicijn handmatig toe.  Barcode scannen Een medicijn toevoegen door de barcode te scannen doe je als volgt: Open MedApp Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin je scherm. Druk rechts onderin op het rondje …

Hoe voeg ik een medicijn toe? Lees verder »

Waar vind ik mijn medicijnoverzicht?

Je vindt jouw medicijnoverzicht als volgt: Open MedApp. Druk onderin jouw scherm op Medicijnen het icoontje van het pilletje. Je krijgt nu een overzicht van al jouw toegevoegde medicijnen. Je kunt vervolgens per medicijn jouw Innameschema en voorraad toevoegen. Druk op + om een nieuw medicijn aan jouw medicijnlijst toe te voegen.

Welke medicijnen worden er automatisch voor mij herhaald?

In onze app kun je als volgt zien welke medicijnen wij automatisch bij je thuis bezorgen: Open MedApp. Ga naar het tabblad Leveringen. Druk op Ga naar herhaalprofiel. In het herhaalprofiel staan alle medicijnen die automatisch geleverd worden en die je op afroep bij ons kunt bestellen. Medicijnen waar Op afroep bij staat, worden dus niet automatisch geleverd. Ook …

Welke medicijnen worden er automatisch voor mij herhaald? Lees verder »

Hoe schrijf ik me in bij de MedApp apotheek?

Open MedApp. Ga naar Leveringen het vrachtwagentje midden onderin jouw scherm. Klik op Inschrijven.  Klik op de pagina met uitleg wederom op Inschrijven. Vul jouw gegevens in.  Druk op Volgende. Je hebt je nu aangemeld. Wij nemen contact met je op.

Hoe verwijder ik mijn toegangscode?

Open MedApp Ga onderin jouw scherm naar Meer, het icoontje met de drie streepjes. Druk op Toegangscode. Rechts staat een schuifje. Klik hier op. Voer jouw huidige toegangscode in. Druk op Opslaan om het ontgrendelen van jouw telefoon met toegangscode op te heffen. Druk op Sluiten. Je hebt de toegangscode verwijderd. Dit betekent dat je geen toegangscode meer nodig hebt om …

Hoe verwijder ik mijn toegangscode? Lees verder »

Hoe wijzig ik mijn toegangscode?

Open MedApp Ga onderin jouw scherm naar Meer het icoontje met de drie streepjes. Druk op Toegangscode. Klik op Wijzig de pincode. Voer jouw huidige pincode in Kies een nieuwe pincode en voer deze in. Bevestig deze pincode door jouw nieuwe code nogmaals in te voeren.  Jouw pincode is nu gewijzigd. 

Hoe stel ik een toegangscode in?

Dit doe je als volgt: Open MedApp Ga onderin jouw scherm naar Meer, het icoontje met de drie streepjes. Druk op Toegangscode. Rechts staat een schuifje. Klik hier op. Voer nu de toegangscode in die je wilt gebruiken.  Herhaal de toegangscode Beschikt jouw telefoon over gezichtsherkenning of inloggen met jouw vingerafdruk? Dan kun je deze gebruiken om MedApp …

Hoe stel ik een toegangscode in? Lees verder »

Mijn voorraad is bijna op, wat nu?

Wanneer je gebruik maakt van de MedApp apotheek hoef je zich daar geen zorgen over te maken. Wij houden jouw medicijngebruik nauwgezet bij en leveren op tijd jouw nieuwe medicijnen. Dit geheel zonder extra kosten of verplicht lidmaatschap.

Hoe wijzig ik mijn voorraad?

Je wijzigt jouw voorraad als volgt: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarvan je de voorraad wilt wijzigen. Druk bij het medicijn waar je de voorraad van wilt wijzigen naast Voorraad op het pijltje. Er verschijnt een nieuw scherm.  Druk op het plusje (+) of minnetje (-) tot de …

Hoe wijzig ik mijn voorraad? Lees verder »

Hoe stel ik mijn voorraad in?

Je stelt jouw voorraad als volgt in: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarvan je de voorraad in wilt stellen. Druk op het pijltje naast Voorraad. Druk op het plusje (+) tot de juiste voorraad is ingesteld. Druk op Opslaan. Je hebt nu jouw voorraad ingesteld. Wanneer je …

Hoe stel ik mijn voorraad in? Lees verder »

Hoe kan ik wijzigen waarover ik nieuws en tips wil ontvangen?

Open MedApp  Ga onderin jouw scherm naar Meer, het icoontje met de drie streepjes. Klik op Nieuws en Tips  (De)selecteer de categorieën waar je Nieuws & Tips over wilt ontvangen door op de knoppen te drukken. Is de knop paars en bevat deze een vinkje? Dan heb je aangegeven dat je nieuws en tips wilt ontvangen. Druk op Opslaan.

Hoe stel ik een schema in voor een medicijn dat ik een keer per maand inneem?

Het instellen van een maandelijks innameschema is niet mogelijk. Je kunt wel een schema instellen voor elke 4 weken of bijvoorbeeld om de 30 dagen. Dit gaat als volgt:  Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarvan je het schema maandelijks in wilt stellen. Druk …

Hoe stel ik een schema in voor een medicijn dat ik een keer per maand inneem? Lees verder »

Hoe stel ik een schema in voor een medicijn dat ik om de drie dagen inneem?

Het instellen van een innameschema voor een medicijn dat je elke 3 dagen inneemt gaat als volgt: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarvan je het schema om de drie dagen in wilt stellen.  Druk op het pijltje naast Gebruik.  Druk bij “Ik neem … …

Hoe stel ik een schema in voor een medicijn dat ik om de drie dagen inneem? Lees verder »

Hoe zet ik de medicijnwekker uit?

Je kunt de meldingen voor het innemen van je medicijnen als volgt uitzetten: Open MedApp Ga naar het tabblad Meer het icoontje met de drie streepjes onderaan het scherm.  Klik op Notificatie-instellingen. Klik op het schuifje om je instellingen aan te passen. Wanneer deze grijs is, ontvang je geen wekkers. Wanneer het schuifje blauw is ontvang je inname herinneringen.  …

Hoe zet ik de medicijnwekker uit? Lees verder »

Hoe wijzig ik mijn innameschema?

Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm.. Druk op het medicijn waarvan je een innameschema wilt wijzigen om de medicijnkaart uit te vouwen.   Druk op het pijltje naast Gebruik.  Vul bij “Ik neem… elke” in of je het ingevoerde aantal dagelijks of per week inneemt (om de dag is bijvoorbeeld …

Hoe wijzig ik mijn innameschema? Lees verder »

Hoe stel ik mijn innameschema in?

Als je een innameschema instelt ontvang je automatisch herinneringen voor het innemen van je medicijnen. Dit gaat als volgt: Open MedApp. Ga naar het tabblad Medicijnen het icoontje van het pilletje onderin het scherm. Druk op het medicijn waarvan je een innameschema in wilt stellen om de medicijnkaart uit te vouwen.    Druk op het pijltje naast Gebruik. Vul …

Hoe stel ik mijn innameschema in? Lees verder »

Hoe stel ik medicijnwekkers in?

Wanneer je jouw Innameschema hebt ingesteld, krijg je automatisch een herinnering wanneer het tijd is jouw medicijnen in te nemen.  Wil je de wekkers liever uitschakelen? Klik dan hier.

Hoe stel ik mijn profiel in?

Linksboven in de app staat een klein rond icoontje. Druk daar op. Vervolgens kom je op een pagina waar je je naam, geslacht, verjaardag enzovoorts kunt invullen.  Daarnaast kan je hier ook nog je medisch profiel instellen. Klik daarvoor op het hart icoontje waar medisch onder staat. Hier kun je je lengte, gewicht, huisarts, verzekeraar …

Hoe stel ik mijn profiel in? Lees verder »

Hoe krijgt MedApp overzicht in mijn medicatiegegevens?

Tegenwoordig wordt jouw medische historie digitaal uitgewisseld. Hierdoor kun je via meerdere apotheken jouw medicijnen afnemen en dus ook gemakkelijk overstappen naar een andere apotheek. De uitwisseling gebeurt via het zogeheten Landelijk Schakelpunt (LSP). Je dient toestemming te geven, voordat jouw medicatiegegevens inzichtelijk zijn. Op www.volgjezorg.nl vind je hierover meer informatie en kun je zelf bepalen welke …

Hoe krijgt MedApp overzicht in mijn medicatiegegevens? Lees verder »

Waar moet mijn voorschrijver mijn nieuwe recepten heen sturen?

Jouw voorschrijver kan je recepten sturen naar: MedApp Apotheek Kastanjelaan 4005616 LZ EindhovenTelefoonnummer: 040 304 67 96E-mailadres: apotheek@medapp.nl Fax: 040 2094013Ezorg: medapp@zorgmail.nlLifeline: 500139356@lms.lifeline.nlAGB Code Apotheek: 02010908

Leveren jullie ook gekoelde medicijnen?

Ja, wij leveren ook gekoelde medicijnen. In overleg met jou stemmen we het levermoment af, aangezien gekoelde middelen met speciaal gekoeld transport geleverd worden.

Leveren jullie ook medische hulpmiddelen?

Ja, MedApp levert ook medische hulpmiddelen. Hiervoor werken we samen met een partner. Zij regelen de thuisbezorging en hebben ook veel kennis over medische hulpmiddelen en bijbehorende vergoedingen.

Leveren jullie ook zelfzorgmedicijnen?

Ja wij leveren ook zelfzorgmedicijnen als vitamines en paracetamol. Deze sturen wij echter niet in een aparte bestelling naar je op, maar meeleveren met jouw komende levering is geen probleem. Wanneer je tijdig via e-mail of telefonisch aan ons doorgeeft bij welke levering je de zelfzorgmedicijnen meegeleverd wenst te hebben dan maken wij het in orde.

Leveren jullie ook medicijnen zonder recept?

Nee. Wij leveren alleen medicijnen op doktersvoorschrift met recept. Uitzondering hierop zijn zogenaamde zelfzorgmedicijnen (artikelen zoals vitamines en paracetamol, die ook bij de drogist te krijgen zijn). Deze kunnen we op aanvraag meeleveren met jouw medicijnen.

Ik heb een medische noodzaak voor mijn medicijn, kunnen jullie dit waarborgen?

Dit hangt af van je verzekering, eventuele alternatieven en je medische achtergrond. Wel is het zo dat wij meer dan gemiddeld ons best doen om te kijken of we je merkvoorkeur kunnen honoreren. Tijdens het intakegesprek zal de apothekersassistente, eventueel in overleg met de apotheker, je merkvoorkeur beoordelen. Wij proberen altijd zo veel mogelijk met …

Ik heb een medische noodzaak voor mijn medicijn, kunnen jullie dit waarborgen? Lees verder »

Wat als mijn huisarts het geen goed idee vindt als ik overstap naar de MedApp apotheek?

Voor jouw herhaalmedicatie vragen wij jouw recepten aan bij jouw arts(en). Jouw arts vraagt hiervoor toestemming aan jou. Je kunt jouw arts(en) ook zelf alvast informeren over jouw overstap naar MedApp. Er zijn huisartsen die afspraken gemaakt hebben met een bepaalde apotheek in hun buurt en daar automatisch de recepten naartoe sturen. Je mag alsnog …

Wat als mijn huisarts het geen goed idee vindt als ik overstap naar de MedApp apotheek? Lees verder »

Moet ik me uitschrijven bij mijn huidige apotheek als ik overstap naar de MedApp apotheek?

Wanneer je overstapt naar MedApp hoef je je niet uit te schrijven bij jouw huidige apotheek. Tegenwoordig wordt jouw dossier digitaal uitgewisseld en kun je via meerdere apotheken jouw medicijnen afnemen. Wanneer je gebruik gaat maken van onze herhaalservice is het uiteraard wel belangrijk dat je de herhaalservice bij jouw huidige apotheek opzegt. Maar mocht …

Moet ik me uitschrijven bij mijn huidige apotheek als ik overstap naar de MedApp apotheek? Lees verder »

Wat gebeurt er als ik me inschrijf?

Zodra je je aanmeldt bij de MedApp apotheek controleren we eerst of we al jouw basisgegevens hebben en vragen wij je waar nodig deze aan te vullen. Wij vragen jouw medicatiegeschiedenis op via Het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit is voor een apotheek nodig om jouw medicijnen op wisselwerkingen te kunnen controleren en je de juiste medicijnen te leveren. …

Wat gebeurt er als ik me inschrijf? Lees verder »

Kan ik me uitschrijven?

Wij vinden het vervelend om te horen dat je je wilt uitschrijven voor onze service, maar uiteraard is dit mogelijk. Omdat het zorg betreft zit er geen lidmaatschap of abonnement aan onze apotheek. Je kunt zich op elk wenselijk moment uitschrijven en de uitschrijving is onmiddellijk. Neem even contact met ons op via e-mail apotheek@medapp.nl of bel …

Kan ik me uitschrijven? Lees verder »

Hoe schrijf ik me in bij de MedApp apotheek?

Open MedApp. Ga naar Leveringen het vrachtwagentje midden onderin jouw scherm. Klik op Inschrijven.  Klik op de pagina met uitleg wederom op Inschrijven. Vul jouw gegevens in.  Druk op Volgende. Je hebt je nu aangemeld. Wij nemen contact met je op.

Hoe kan ik een gezinslid inschrijven?

 Natuurlijk zijn jouw gezinsleden ook van harte welkom bij MedApp. Je kunt een gezinslid aanmelden door een mailtje te sturen naar apotheek@medapp.nl. Wij ontvangen graag de volgende gegevens van het gezinslid dat je in wilt schrijven:  VoorlettersVoornaamAchternaamGeboortedatumBSN nummerE-mailadresTelefoonnummer

Met welke verzekeraars werken jullie samen?

Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Dat betekent dat wij jouw medicijnen rechtstreeks declareren bij de verzekeraar. Voor de medicijnen die niet of slechts gedeeltelijk vergoed worden ontvang je van ons een rekening.

Wat moet ik doen als mijn levering verandert?

Verander je van medicijn of dosering, neem dan contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Hierbij vragen we je om ons zo volledig mogelijk te informeren over de medicijnen en de dosering.

Kunnen jullie mijn medicijnen bij de lokale apotheek afleveren?

MedApp is een onafhankelijk bedrijf, wij werken niet samen met lokale apotheken. Zelf hebben wij geen vestigingen in het land: wij leveren jouw medicijnen rechtstreeks thuis vanuit een centraal magazijn in Eindhoven. Het is dus niet mogelijk om jouw medicijnen bij ons of bij een lokale apotheek op te halen.

Wat als ik een verkeerde levering ontvang?

Neem in dat geval direct contact met ons op. Dan zorgen wij dat de juiste levering zo snel mogelijk jouw kant op komt en geven wij aan hoe je de verkeerde levering terug kan sturen.

Hoe verander ik mijn leverdatum?

Komt jouw leverdatum niet uit? Stuur even een berichtje door te mailen naar apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 96. Als jouw pakket nog niet verzonden is, kunnen wij de leverdatum aanpassen. Als jouw pakket wel al verzonden is, kan dat helaas niet. Jouw pakket wordt in dit geval bij de buren of bij een afhaalpunt afgegeven.

Wat moet ik doen als mijn medicatie verandert?

Verander je van medicijn of dosering, neem dan contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Hierbij vragen we je om ons zo volledig mogelijk te informeren over de medicijnen en de dosering.

Hoe weet ik wanneer mijn medicijnen geleverd worden?

Voordat jouw medicijnen verzonden worden ontvang je een e-mail van ons met een Track en Trace code. In deze e-mail vind je ook of het om een brievenbuspakket of postpakket gaat. Altijd handig om te weten, want voor een brievenbuspakket hoef je niet thuis te blijven!

Hoe krijgt MedApp inzicht in mijn medicatiegegevens?

Tegenwoordig wordt jouw medische historie digitaal uitgewisseld. Hierdoor kun je via meerdere apotheken jouw medicijnen afnemen en dus ook gemakkelijk overstappen naar een andere apotheek. De uitwisseling gebeurt via het zogeheten Landelijk Schakelpunt (LSP). Je dient toestemming te geven, voordat jouw medicatiegegevens inzichtelijk zijn. Op www.volgjezorg.nl vind je hierover meer informatie en kun je zelf bepalen welke …

Hoe krijgt MedApp inzicht in mijn medicatiegegevens? Lees verder »

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?

Wij begrijpen dat je voorzichtig bent met jouw persoonlijke gegevens, zeker als het medische gegevens betreft. Daarom kunnen wij je ervan verzekeren dat jouw gegevens bij ons veilig zijn en nooit worden doorgestuurd aan derden. Om dat te garanderen zijn onze processen op het hoogste niveau (ISO 27001 en NEN 7510) gecertificeerd.