MedApp is geen gewone apotheek

Wij zijn een apotheek in een app

Via uw telefoon helpen we u op een gebruiksvriendelijke en vertrouwde manier van een hoop zorgen rondom uw medicijngebruik af. Vanzelfsprekend bieden we alle services die u van een moderne apotheek mag verwachten. Maar dan standaard voor iedereen en net een stukje slimmer.

MedApp is geen gewone apotheek

Wij zijn een apotheek in een app

Via uw telefoon helpen we u op een gebruiksvriendelijke en vertrouwde manier van een hoop zorgen rondom uw medicijngebruik af. Vanzelfsprekend bieden we alle services die u van een moderne apotheek mag verwachten. Maar dan standaard voor iedereen en net een stukje slimmer.

De slimme apotheek

Asset 1

Volledig vergoed

Net als andere apotheken werken wij met alle Nederlandse verzekeraars. Als uw medicijnen vergoed worden, declareren wij ze bij uw verzekering.

Asset 2

Uw privacy nog beter geregeld

Onze processen zijn op het hoogste niveau gecertificeerd. Vragen stelt u op een voor u geschikt moment via de app of telefonisch, in plaats van in een drukke apotheek.

Asset 1

Betrouwbare levering

Wij werken met betrouwbare bezorgdiensten waardoor u verzekerd bent van levering. Via de app kunt u gemakkelijk uw bezorgmoment aanpassen.

Medicijnwekkers

De medicijnwekkers in onze app helpen u om geen inname meer te missen. In de app maakt u gemakkelijk verschillende herinneringen aan, ook als u meerdere medicijnen neemt verdeeld over meerdere momenten. Wanneer het tijd is voor de volgende inname krijgt u een seintje op uw telefoon. Wanneer u vervolgens een vinkje zet bij de ingenomen medicijnen wordt uw voorraad in de app automatisch aangepast.

Medicijnwekkers

De medicijnwekkers in onze app helpen u om geen inname meer te missen. In de app maakt u gemakkelijk verschillende herinneringen aan, ook als u meerdere medicijnen neemt verdeeld over meerdere momenten. Wanneer het tijd is voor de volgende inname krijgt u een seintje op uw telefoon. Wanneer u vervolgens een vinkje zet bij de ingenomen medicijnen wordt uw voorraad in de app automatisch aangepast.

Voorraadbeheer

Bij het in gebruik nemen van de app geeft u van ieder medicijn aan hoeveel voorraad u nog in huis heeft. Uiteraard kan ons serviceteam u daarbij helpen. Vanaf dat moment telt de voorraad af iedere keer wanneer u een inname ‘afvinkt’ en dus het medicijn heeft ingenomen. Wanneer uw voorraad te laag wordt krijgt u een seintje. Is het nog geen tijd voor de volgende levering? Dan stuurt u ons met één druk op de knop een berichtje en gaan wij uw nieuwe levering in orde maken. 

Herhaalrecepten & bezorging

Wij bezorgen uw medicijnen gratis thuis. Dat scheelt een hoop tijd en is veiliger in tijden van COVID-19.  Twee weken voor de volgende geplande levering ontvangt u van ons een controlebericht om te checken of u daadwerkelijk behoefte heeft aan nieuwe medicijnen. Wanneer er een nieuw herhaalrecept nodig is vragen wij dat op bij uw huisarts of specialist. Ook regelen wij voor u dat onze gegevens in het systeem staan van huisarts en eventueel andere specialisten.

Herhaalrecepten & bezorging

Wij bezorgen uw medicijnen gratis thuis. Dat scheelt een hoop tijd en is veiliger in tijden van COVID-19.  Twee weken voor de volgende geplande levering ontvangt u van ons een controlebericht om te checken of u daadwerkelijk behoefte heeft aan nieuwe medicijnen. Wanneer er een nieuw herhaalrecept nodig is vragen wij dat op bij uw huisarts of specialist. Ook regelen wij voor u dat onze gegevens in het systeem staan van huisarts en eventueel andere specialisten.

Speciale wensen zoals de medicijnrol

Gekoeld transport is uiteraard mogelijk. Ook hebben veel mensen baat bij het gebruiken van een zogenoemde medicijnrol. Uw medicijnen worden dan per inname verpakt, zodat u uw medicijnen niet meer zelf hoeft te sorteren en nooit meer twijfelt over of u uw medicijnen al heeft ingenomen. Wij kunnen uw medicijnen in medicijnrollen leveren net zoals u dat gewend bent. Handig verpakt en rechtstreeks vanuit onze groothandel geleverd. Ontvangt u uw medicijnen nog niet in een medicijnrol maar zou u dat wel willen? Wij onderzoeken graag of u daarvoor in aanmerking komt.

Digitale bijsluiters

In de app vindt u alle bijsluiters en ‘kijksluiters’ voor uw medicijnen. Bij een eerste uitgifte van een nieuw medicijn nemen we bovendien altijd even contact met u op om alles door te spreken en eventuele vragen te beantwoorden. 

Verder informeren we u actief over terugroepacties van geneesmiddelen en wijzigingen in uw verzekering. Ook kunt u via de app (en desgewenst ook via mail) informatie, ervaringsverhalen en tips ontvangen over verschillende aandoeningen.

Digitale bijsluiters

In de app vindt u alle bijsluiters en ‘kijksluiters’ voor uw medicijnen. Bij een eerste uitgifte van een nieuw medicijn nemen we bovendien altijd even contact met u op om alles door te spreken en eventuele vragen te beantwoorden. 

Verder informeren we u actief over terugroepacties van geneesmiddelen en wijzigingen in uw verzekering. Ook kunt u via de app (en desgewenst ook via mail) informatie, ervaringsverhalen en tips ontvangen over verschillende aandoeningen.

Specialistische helpdesk

De app is natuurlijk altijd ‘open’ voor het opzoeken van informatie. Daarnaast helpt ons serviceteam u graag met al uw vragen over chronisch medicijngebruik. Zij zijn tijdens kantooruren bereikbaar via de chatfunctie in de app en u kunt hen ook altijd mailen of bellen. Wij werken momenteel aan een verruiming van onze openingstijden.

Veelgestelde vragen

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, dat beseffen wij ook! Maar toch kan het. Het werkt als volgt: apotheken ontvangen per geleverd recept een vaste vergoeding. Dat geldt ook voor MedApp. Maar wij werken heel efficiënt: zo hebben we geen fysiek pand op iedere hoek van de straat en geen duur hoofdkantoor, we kopen uw medicijnen slim in bij de groothandel en we maken veel gebruik van slimme technologie. Daardoor kunnen wij vanuit de vergoeding per medicijn uitgebreide service leveren. Het mooie is dus dat u nooit duurder uit zult zijn dan bij een lokale apotheek, maar wel extra service krijgt. Zo vinden we de apotheek eigenlijk opnieuw uit, en daar profiteert u van.

Dat kan. U plaatst dan een bestelling via onze app, of u neemt contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nu of via 040-304 67 96. Wanneer u uw bestelling voor 14:00 uur plaatst, leveren wij standaard binnen twee dagen. Wanneer we eerst uw recepten nog op moeten vragen, kan het iets langer duren. Uiteraard communiceren wij hier duidelijk over en gebeurt alles in overleg. Heeft u de medicijnen echt eerder nodig, dan leveren we de volgende dag of zoeken we samen met u een passende oplossing. Ook in het geval van spoedmedicatie doen wij onze uiterste best om u te helpen.

Er zijn huisartsen die afspraken gemaakt hebben met een bepaalde apotheek in hun buurt en daar automatisch de recepten naartoe sturen. U mag alsnog altijd uw eigen apotheek kiezen, zoals u ook uw eigen huisarts mag kiezen. Recepten die op uw naam worden uitgeschreven, zijn uw eigendom. U heeft er dus wettelijk gezien recht op om de apotheek te kiezen die bij u past, of bij meerdere apotheken medicijnen te halen. Gelukkig respecteren de meeste voorschrijvers deze keuze.

Wanneer u overstapt naar MedApp hoeft u zich niet uit te schrijven bij uw huidige apotheek. Tegenwoordig wordt uw dossier digitaal uitgewisseld en kunt u via meerdere apotheken uw medicijnen afnemen. Wanneer u gebruik gaat maken van onze herhaalservice is het uiteraard wel belangrijk dat u de herhaalservice bij uw huidige apotheek opzegt. Maar mocht het onverhoopt nodig zijn dan kunt u nog steeds bij uw huidige apotheek terecht.

Wij kunnen ons voorstellen dat het niet altijd prettig is om van merk te moeten wisselen. Daarom doen we er alles aan om uw merkvoorkeur te respecteren. Ten eerste heeft dat te maken met het preferentiebeleid van de verzekeraars, waarbij ze per medicijn bepaalde merken wel vergoeden en andere niet. Mocht uw merk niet meer vergoed worden, dan informeren we u daar tijdig over en zoeken we samen met u een oplossing die past. Ook als we daarvoor de randen van het preferentiebeleid moeten opzoeken. 

 

Ten tweede krijgen wij net als elke andere apotheek soms te maken met de leveringsproblemen. Dit proberen we zo goed mogelijk te ondervangen, onder andere door tijdig te bestellen bij onze groothandel, die overigens van verschillende medicijnen extra voorraad aanhoudt. Mocht een bepaald merk onverhoopt toch niet leverbaar zijn, dan zoeken we altijd samen met u naar een alternatief. Wij zijn flexibel in het leveren van verschillende merken als dat nodig is. Samen met u en uw voorschrijvers vinden we eigenlijk altijd een passende oplossing.

Een dag voor de levering ontvangt u van onze logistieke partner PostNL een mail met daarin het verwachte bezorgmoment en een track and trace code. Naar aanleiding van deze mail kunt u eventueel een andere dag, een ander tijdstip of zelfs een ander adres kiezen. En mocht u op het afgesproken moment onverhoopt toch niet thuis zijn, dan is er nog steeds niets aan de hand. In het inschrijfproces vragen wij u of uw medicijnen bij de buren geleverd mogen worden. Mocht u dit niet willen of is er ook bij de buren niemand thuis, dan laat de bezorger een niet-thuis-code achter. Hiermee kunt u online de vervolgstappen bekijken. 

Leven met een chronische ziekte vraagt al om genoeg aanpassingen. Wij zijn de apotheek die met u meebeweegt. Stap ook over naar MedApp en ervaar het zelf.

Inschrijven is zo geregeld

Inschrijven is zo geregeld

Scroll naar top