sterrenrating

Kennisbank

Voeg alle informatie over je medicijnen samen op één plek

Pit Janssen | CEO & Apotheker

Zoals je waarschijnlijk al weet vind je als klant op twee plekken in onze app informatie over je medicijnen. Dit willen we graag samenvoegen.

In het Medicijnen tabblad (het pilletje) voeg je zelf medicijnen toe, stel je wekkers in en houd je je voorraad bij. In het Apotheek tabblad (de vijzel) vind je het Medicatieprofiel met alle medicijnen die in ons apotheeksysteem bekend zijn. Hier vind je informatie over de verwachte leverdatum, het bestellen van medicatie en de geldigheid van het recept.

Medicijnen tabblad
Medicatieprofiel

We begrijpen dat het niet handig is dat er 2 schermen zijn met medicijninformatie. Tot voor kort lukte het ons helaas ook niet om de gegevens samen te voegen in één tabblad.

Wat moet ik nu doen?

Gelukkig is er nu een oplossing, waardoor we de informatie uit beide tabbladen samenvoegen in het Medicijnen tabblad. Met deze oplossing vind je straks alle informatie van een medicijn op één kaart!

Heb je je medicijnen toegevoegd door de barcode van het medicijndoosje te scannen? Dan hebben we automatisch de informatie uit het apotheeksysteem samengevoegd met de medicijnkaart.

Heb je je medicijnen toegevoegd door deze te selecteren uit de lijst? En heb je de juiste vorm en sterkte ingesteld? Dan zullen we waarschijnlijk automatisch de informatie uit het apotheeksysteem gekoppeld hebben met de medicijnkaart. Mocht dit niet gelukt zijn? Dan zie je een knop ‘Apotheekinformatie koppelen’ onder de medicijnkaart. Druk hier op om het koppelen zelf te doen.

Acetylsalicylzuur toegevoegd in de app

De medicijnen die zelf ingevuld zijn (eigen invoer) of medicijnen waar de vorm of sterkte niet overeenkomt kunnen nooit uitgebreid worden. Dit kan tot gevolg hebben dat sommige medicijnen dubbel in je lijst komen te staan.

Kaarten dubbel?

Medicijnen uit je Medicatieprofiel die niet gekoppeld kunnen worden aan een medicijn uit je Medicijnen tabblad, verschijnen als nieuwe medicijnkaart in je Medicijnen tabblad. Staan er hierdoor medicijnen dubbel in je medicijnen tabblad? Dan heb je deze waarschijnlijk zelf ingevuld (eigen invoer) of verschilt de vorm of de sterkte.

Helaas kunnen we de informatie van deze medicijnkaarten niet aan elkaar koppelen. Hierdoor zijn er nu 2 kaarten gekomen. Eentje die je zelf toegevoegd hebt en eentje die wij vanuit het apotheeksysteem toegevoegd hebben (deze medicijnkaart heeft een paars vlaggetje).

In het geval je medicijnen dubbel in je lijst hebt staan, adviseren wij je om je voorraad en gebruik in te stellen op de medicijnkaart met het paarse vlaggetje. Vervolgens kun je het zelf ingevoerde medicijn verwijderen.

Het eindresultaat

Al je medicijnen uitgebreid? Dan vind je nu voor alle medicijnen die MedApp aan je levert alles op één kaart:

  • Je wekker en voorgeschreven gebruik
  • Je voorraad
  • De verwachte leverdatum
  • Een knop om eerder bij te bestellen als dat nodig is
  • Verdere informatie, zoals de geldigheid van het recept, voorschrijver en bijsluiter.

Je medicijnkaart ziet er zo uit en is te herkennen aan het paarse vlaggetje:

Deel dit verhaal
MedApp apotheek

Ontdek onze

apotheek

Wil je je medicijnen gratis en discreet thuisbezorgd krijgen?

Gerelateerde berichten

Wat gebeurt er als ik medicijnen bestel?

MedApp heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Met deze groei neemt ook het aantal pakketten toe dat ons pand verlaat. Op dit moment versturen we zo’n 1200 pakketten per week, waarvan ongeveer 125 met een spoedkoerier voor dringende

In dit artikel
Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?
Hulp nodig?

Ons serviceteam is bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 19:00.