sterrenrating

Kennisbank

Mijn medicijn staat niet in de lijst, hoe voeg ik deze toe?

Je kunt op twee manieren een medicijn toevoegen aan je medicatie-overzicht. Start eerst met het scannen van de barcode. Als dit niet lukt, dan kun je je medicijn alsnog handmatig invoeren.

1. Scan de barcode
Op de verpakking van je medicijn staat een barcode. Deze kun je scannen via de app. Als je de verpakking hebt gescand, staat er ook direct een bijsluiter van het medicijn in je medicatie-overzicht. Bekijk de instructies voor het scannen op Hoe voeg ik een medicijn toe?

Let op: diverse zelfzorggeneesmiddelen staan niet in ons systeem. Je kunt dus de melding krijgen Medicijn onbekend. Je kunt een zelfzorggeneesmiddel wel toevoegen via Medicijn handmatig invoeren.

2. Medicijn handmatig invoeren
Via Medicijn handmatig zoeken kun je alsnog een medicijn toevoegen aan je overzicht als het scannen niet lukt. Bekijk hiervoor de stappen op Hoe voeg ik een medicijn toe? Verschijnt het medicijn niet meteen in de keuzelijst? Je kunt dan het volgende doen:

  • Controleer nog eens de naam van het medicijn. Die staat op de verpakking.
  • Zoek op de naam van de werkzame stof in het medicijn.

Krijg je de melding Medicijn onbekend? Druk hierop en je kunt toch de naam van het medicijn invoeren.

Ontbreekt er een belangrijk medicijn in onze lijst? Laat het ons alsnog weten
Stuur een e-mail naar helpdesk@medapp.nl. Vermeld hierin de gegevens van het medicijn. Onze apotheker controleert dan of wij dit medicijn voor je kunnen toevoegen. Let op: wij voegen geen zelfzorggeneesmiddelen toe. Dit moet je zelf doen.

MedApp apotheek

Ontdek onze

apotheek

Wil je je medicijnen gratis en discreet thuisbezorgd krijgen?

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?
Hulp nodig?

Ons serviceteam is bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 19:00.