Veelgestelde vragen

Algemeen

Nee. U kunt volledig gratis en zonder verplichtingen gebruik maken van onze app en de functionaliteiten. Wanneer u ook gebruik maakt van onze apotheek brengt dit natuurlijk wel voordelen voor u met zich mee. Zo kunnen wij u dan persoonlijk adviseren en zorgen wij ervoor dat u altijd de juiste medicijnen op tijd in huis heeft.

Uw persoonsgegevens zijn zeer waardevol en moeten ook zo behandeld worden. Daarom hebben wij de hoogst mogelijke certificaten voor gegevensbescherming. Binnen de zorg, en de EU.

Mocht u hier vragen over hebben, neem vooral contact met ons op. U kunt een e-mail sturen naar apotheek@medapp.nl of bellen naar 040 304 67 96.

Wij maken een onderscheid tussen MedApp gebruikers en MedApp klanten. U bent alleen een klant wanneer u ingeschreven bent bij onze MedApp apotheek en via onze eigen apotheek medicijnen ontvangt.

Wanneer u via MedApp herhaalverzoeken stuurt naar uw lokale apotheek bent u dus geen klant. Dit maakt u natuurlijk niet minder waardevol voor ons, en wij zullen MedApp gratis blijven aanbieden.

Wanneer wij van uw voorschrijver een recept ontvangen met medische noodzaak kunnen wij dit gewoon uitleveren. 

Nee. Wij zijn een andere apotheek dan uw lokale apotheek en kunnen daarom helaas niet van hun diensten gebruik maken voor uw medicijnleveringen.

Op het moment zijn wij hard aan het werk om ook gekoelde medicijnen te kunnen gaan leveren. Nog even geduld, want dit is binnenkort mogelijk!

Nee. Wij leveren alleen medicijnen op doktersvoorschrift met recept. Uitzondering hierop zijn zogenaamde zelfzorgmedicijnen (welke ook bij de drogist te krijgen zijn).

Op dit moment zijn wij druk in gesprek met de leveranciers van medische hulpmiddelen om u een uitgebreid assortiment aan te bieden.

Ja. Geef tijdig via e-mail of telefonisch aan ons door bij welke levering u de zelfzorgmedicijnen meegeleverd wenst te hebben. Wij versturen geen zelfzorgmedicijnen los op, maar meeleveren met uw levering is geen probleem.

Momenteel werken wij met bijna alle grote verzekeraars samen. Op dit moment zijn wij nog in gesprek met Menzis, Eno, Zorg en zekerheid en DSW. Valt u onder een van deze verzekeraars? Wij verwachten u binnenkort van harte welkom te kunnen heten in onze service! 

Welke medicijnen er voor u vergoed worden ligt helaas niet in onze handen. Hiervoor moeten wij u doorverwijzen naar uw verzekeringsmaatschappij. Wij werken in elk geval met bijna alle grote verzekeraars samen.

Uw huisarts kan diverse redenen hebben om onze dienst geen goed idee te vinden. Graag gaan wij, met uw toestemming, in overleg met hem/haar. Het kan zijn dat de bezwaren eenvoudig door ons opgelost kunnen worden, of dat het toch beter voor u is uw medicijnen lokaal te halen. Hoe dan ook overleggen wij graag met u, uw huisarts en andere voorschrijvers.

Wanneer u zich inschrijft gaan wij uw intakegesprek voorbereiden. Met uw gegevens bekijken wij uw medicijnverleden zodat wij uw medicijnen veilig en verantwoord kunnen leveren. In het intakegesprek bespreken wij uw profiel en uw wensen waarna wij kunnen beginnen met het leveren van uw medicijnen.

Heeft u ook zo’n hekel aan elke keer in de rij staan bij de apotheek? Of uw herhaalrecepten op te halen bij uw voorschrijver? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Met de MedApp apotheek helpen wij u hier graag mee. Wij vragen voor u de recepten aan, bestellen de medicijnen en leveren deze gewoon bij u thuis of waar u maar wilt af. 

U kunt in principe kosteloos gebruik maken van de MedApp apotheek. U betaalt alleen voor uw zorgverzekering en voor medicijnen waar een eigen bijdrage aan zit. Precies zoals u gewend bent!

Hoe kan dit? Apotheken ontvangen per geleverd recept een vaste vergoeding. Dat geldt ook voor MedApp. Maar wij werken heel efficiënt: zo hebben we geen fysiek pand op iedere hoek van de straat en geen duur hoofdkantoor, we kopen uw medicijnen slim in bij de groothandel en we maken veel gebruik van slimme technologie.

Wij gebruiken op dit moment PostNL voor onze verzendingen.

Nee, wij zijn een volledig zelfstandige apotheek. Wij bieden u de service die u van een apotheek mag verwachten en u heeft ons altijd bij de hand. Wij zijn namelijk een apotheek in een app. Naast het gratis thuisbezorgen van uw medicijnen en het aanvragen van uw recepten bij uw voorschrijvers, bieden wij u functies als slimme medicijnwekkers, voorraadbeheer en natuurlijk persoonlijk advies. Zo zijn wij zonder fysieke locatie toch altijd dichtbij!

Nee, onze service is geheel gratis. Er zit geen abonnement of lidmaatschap aan onze apotheek, al hopen wij natuurlijk wel dat wij u voor langere tijd uw zorgen omtrent medicijngebruik uit handen kunnen nemen. Wilt u toch geen gebruik meer maken van onze service? U kunt zich op elk wenselijk moment uitschrijven en de uitschrijving is onmiddellijk.

Load More

Vragen over de app

U stelt uw innameschema als volgt in:

  1. Open MedApp.
  2. Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
  3. Druk bij het gewenste medicijn onder Gebruik op “Klik hier(…)te stellen”.
  4. Vul bij “Ik neem…” de hoeveelheid in.
  5. Vul bij “Elke…” in of u dit dagelijks of wekelijks neemt.
  6. Vul bij “Ik neem dan…” uw dosering in en mogelijk de innamevorm.
  7. Vul bij “Ik neem het op…” het tijdstip in door op het tijdstip (09:00 uur) om het gewenste tijdstip in te vullen.
  8. Vul mogelijke andere innamemomenten in en druk op Opslaan.

U heeft nu uw medicijn innameschema ingesteld.

U stelt uw voorraad als volgt in;

  1. Open MedApp.
  2. Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
  3. Druk bij het medicijn waar u de voorraad van wilt wijzigen onder Voorraad op “Geen data beschikbaar…
  4. Druk op het plusje (+) tot de juiste voorraad is ingesteld.
  5. Druk op Opslaan.

U heeft nu uw voorraad ingesteld.

 

U kunt een bericht van uw tijdlijn verwijderen door op de drie verticale puntjes onderaan het bericht te klikken. Er verschijnt een popup: Weet u zeker dat u dit bericht wilt verwijderen? Druk om Ja om het bericht van uw tijdlijn te verwijderen.

Wanneer u een medicijn uit uw lijst wilt verwijderen drukt u naast de medicijnnaam op de drie puntjes. Er komt een vraag omhoog of u het medicijn wenst te verwijderen. Druk op Verwijderen.

U heeft nu het medicijn verwijderd.

Een medicijn voegt u als volgt toe;

  1. Open MedApp.
  2. Ga naar het tabblad Medicijnen
  3. Druk rechts onderin op het rondje met het plusje (+).
  4. Bij “Welk medicijn gebruikt u?” vult u de naam in van het medicijn wat u wilt toevoegen. U selecteert een medicijn uit de lijst. Druk op Volgende stap.
  5. Bij “Voor welke aandoening?” kunt u indien gewenst een aandoening invullen. Druk op Volgende stap.
  6. Geef aan of u belangrijke updates wenst te ontvangen over dit medicijn en de mogelijke aandoening. Zoals waarschuwingen van fabrikanten, nieuws over verschillende merken en ander belangrijk nieuws. Druk op Opslaan.

U heeft nu uw medicijn toegevoegd.

U wijzigt uw innameschema als volgt:

  1. Open MedApp.
  2. Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
  3. Druk bij het medicijn waar u het innameschema van wilt wijzigen onder Gebruik op de innameomschrijving.
  4. U kunt nu de inname naar wens aanpassen.
  5. Druk op Opslaan.

U heeft nu uw innameschema gewijzigd.

U wijzigt uw voorraad als volgt:

  1. Open MedApp.
  2. Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
  3. Druk bij het medicijn waar u de voorraad van wilt wijzigen onder Voorraad op Geen data beschikbaar. Stel hier uw voorraad in.
  4. Druk op het plusje (+) of minnetje (-) tot de juiste voorraad is ingesteld.
  5. Druk op Opslaan.

U heeft nu uw voorraad aangepast.

U kunt deze terugvinden onder Berichten. Open MedApp en druk onderin uw scherm op het icoontje van het envelopje.

Wanneer u gebruik maakt van de MedApp apotheek hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Wij houden uw medicijngebruik nauwgezet bij en leveren op tijd uw nieuwe medicijnen. Dit geheel zonder extra kosten of verplicht lidmaatschap.

U vindt uw medicijnoverzicht als volgt:

  1. Open MedApp.
  2. Druk onderin uw scherm op Medicijnen het icoontje van het pilletje.

U krijgt nu een overzicht van al uw toegevoegde medicijnen.

Load More

Apotheek

Komt uw leverdatum niet uit? Stuur even een berichtje door te mailen naar apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 96.

Wij kunnen met onze spoedservice u de dag nadat u het medicijn besteld heeft beleveren. Let wel, dit geldt alleen voor speciale spoedgevallen die door arts en apotheker beoordeeld worden. In het uiterste geval dat een medicijn dezelfde dag nog genomen moet worden kunnen wij u verzoeken eenmalig bij een lokale apotheek deze op te halen. Neem altijd even contact met ons op, wij komen graag samen met u tot een passende oplossing. 

Wanneer u zich bij ons aanmeldt en het intakeproces voltooid is ontvangt u van ons de gegevens die u door kunt geven aan uw voorschrijvers. Zo weten zij hoe ze ons kunnen bereiken via e-mail/fax. Komt uw voorschrijver er niet uit? Neem even contact met ons op dan helpen wij graag.

Wanneer u een B2 code heeft voor uw medicijn kunt u dit gewoon naar ons toesturen. Wij verwerken dit vervolgens met uw verzekering en u krijgt uw medicijn natuurlijk gewoon geleverd. 

Wij vinden het vervelend om te horen dat u zich wilt uitschrijven voor onze service, maar uiteraard is dit mogelijk. Omdat het zorg betreft zit er geen lidmaatschap of abonnement aan onze apotheek. U kunt zich op elk wenselijk moment uitschrijven en de uitschrijving is onmiddellijk. Neem even contact met ons op via e-mail apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 96. Dan regelen wij dit direct voor u.

Dit is geen enkel probleem. Stuur even een mailtje naar apotheek@medapp.nl of bel naar 040 304 67 96.

Dit is, in overleg met de voorschrijver, zeker mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op. 

Dit is op dit moment nog niet mogelijk. Wij werken echter wel hard om dit mogelijk te maken.

U kunt uw voorkeuren over het bezorgen bij de buren aan ons doorgeven tijdens uw intakegesprek. Verandert uw voorkeur later? Geen probleem! Stuur ons even een e-mail naar apotheek@medapp.nl, dan geven wij uw wensen door aan de bezorger.

Helaas kunnen wij medicijnen die uitsluitend in ziekenhuisapotheken te verkrijgen zijn niet leveren. Meer informatie hierover vindt u hier.

Neem in dat geval direct contact met ons op. Dan zorgen wij dat de juiste levering zo snel mogelijk uw kant op komt en geven wij aan hoe u de verkeerde levering terug kan sturen.

Wij leveren de merken die preferent zijn bij uw verzekering.  Wenst u toch een merk wat niet-preferent is? Dan kunt u bij uw voorschrijver kijken of hier een medische noodzaak voor is. Wanneer uw voorschrijver deze medische noodzaak onderschrijft en bijvoegt bij het recept kunnen wij u de gewenste medicijnmerken leveren. Geen medische noodzaak maar wilt u toch een bepaald merk? Dan zijn hier kosten aan verbonden. Neem contact met ons op om te kijken hoeveel dit betreft.

U kunt bij uw verzekeringsmaatschappij nagaan welke merken voor hen preferent zijn.

Op dit moment nog niet. Maar wij werken er hard aan dit mogelijk te maken. 

Load More

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Wij staan altijd voor u klaar om u een passend advies te geven of uw vragen te beantwoorden. Stuur een e-mail naar apotheek@medapp.nl
Scroll naar top