
Veelgestelde vragen
Het antwoord op uw vragen!
Heeft u een vraag? U vindt hier het antwoord op de Veelgestelde vragen. Staat uw antwoord er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar apotheek@medapp.nl of bel naar 040 304 67 96
Wij begrijpen dat u voorzichtig bent met uw persoonlijke gegevens, zeker als het medische gegevens betreft. Daarom kunnen wij u ervan verzekeren dat uw gegevens bij ons veilig zijn en nooit worden doorgestuurd aan derden. Om dat te garanderen zijn onze processen op het hoogste niveau (ISO 27001 en NEN 7510) gecertificeerd. Jazeker. Dat werkt als volgt: apotheken ontvangen per geleverd recept een vaste vergoeding. Dat geldt ook voor MedApp. Maar wij werken heel efficiënt: zo hebben we geen fysiek pand op iedere hoek van de straat en geen duur hoofdkantoor, we kopen uw medicijnen slim in bij de groothandel en we maken veel gebruik van slimme technologie. Daardoor kunnen wij vanuit de vergoeding per medicijn uitgebreide service leveren. Het mooie is dus dat u nooit duurder uit zult zijn dan bij een lokale apotheek, maar wel extra service krijgt. Zo vinden we de apotheek eigenlijk opnieuw uit, en daar profiteert u van. Nee, er is geen abonnement of lidmaatschap verbonden aan de dienstverlening van MedApp. U bent niet verplicht om medicijnen bij ons af te nemen en u zit nergens aan vast: u kunt zich op elk wenselijk moment uitschrijven en de uitschrijving is onmiddellijk. Wilt u geen gebruik meer maken van onze diensten? Stuur een mailtje naar een apotheek@medapp.nl of bellen naar 040 304 67 96. Wij kunnen ons voorstellen dat het niet altijd prettig is om van merk te moeten wisselen. Daarom doen we er alles aan om uw merkvoorkeur te respecteren. Helaas kunnen wij niet garanderen dat u altijd hetzelfde merk geleverd krijgt. Ten eerste heeft dat te maken met het preferentiebeleid van de verzekeraars, waarbij ze per medicijn bepaalde merken wel vergoeden en andere niet. Mocht uw merk niet meer vergoed worden door uw verzekeraar, dan krijgt u van ons het preferente merk geleverd. Helaas krijgen wij van een dergelijke wijziging geen melding vanuit onze systemen, maar wij zoeken naar een manier om dat wel zichtbaar te maken zodat we u tijdig kunnen informeren! Wanneer u liever uw oude merk wilt houden kunt u altijd even contact met ons opnemen, dan gaan we graag met u op zoek naar een passende oplossing. Ten tweede krijgen wij net als elke andere apotheek soms te maken met leveringsproblemen. Dit proberen we zo goed mogelijk te ondervangen, onder andere door tijdig te bestellen bij onze groothandel, die overigens van verschillende medicijnen extra voorraad aanhoudt. Mocht een bepaald merk onverhoopt toch niet leverbaar zijn, dan zoeken we altijd samen met u naar een alternatief. Wij zijn flexibel in het leveren van verschillende merken als dat nodig is. Samen met u en uw voorschrijvers (bijvoorbeeld huisarts of specialist) vinden we eigenlijk altijd een passende oplossing. MedApp is een onafhankelijk bedrijf, wij werken niet samen met lokale apotheken. Zelf hebben wij geen vestigingen in het land: wij leveren uw medicijnen rechtstreeks thuis vanuit een centraal magazijn in Best. Het is dus niet mogelijk om uw medicijnen bij ons of bij een lokale apotheek op te halen. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Dat betekent dat wij uw medicijnen rechtstreeks declareren bij de verzekeraar. Voor de medicijnen die niet of slechts gedeeltelijk vergoed worden ontvangt u van ons een rekening. Een dag voor de levering ontvangt u van onze logistieke partner PostNL een mail met daarin het verwachte bezorgmoment en een track and trace code. Zo weet u wanneer uw medicijnen geleverd worden. Mocht u op het afgesproken moment onverhoopt toch niet thuis zijn, dan is er niets aan de hand. In het inschrijfproces vragen wij u of uw medicijnen bij de buren geleverd mogen worden. Mocht u dit niet willen of is er ook bij de buren niemand thuis, dan laat de bezorger een niet-thuis-code achter. Hiermee kunt u online de vervolgstappen bekijken. Voor de reguliere leveringen werken we samen met PostNL. Hulpmiddelen en gekoelde medicijnen worden door specialistische partners bezorgd. Nee, MedApp is een volledig zelfstandige apotheek. Wij bieden u de service die u van een apotheek mag verwachten en u heeft ons altijd bij de hand. Wij zijn namelijk een apotheek in een app. Naast het gratis thuisbezorgen van uw medicijnen en het aanvragen van uw recepten bij uw voorschrijvers, bieden wij u functies als slimme medicijnwekkers, voorraadbeheer en natuurlijk persoonlijk advies. Zo zijn wij zonder fysieke locatie toch altijd dichtbij.Maak kennis met onze werkwijze
Load More
Overstappen naar MedApp
Tegenwoordig wordt uw medisch dossier digitaal uitgewisseld. Hierdoor kunt u via meerdere apotheken uw medicijnen afnemen en dus ook gemakkelijk overstappen naar een andere apotheek. De uitwisseling gebeurt via het zogeheten Landelijk Schakelpunt (LSP). U dient toestemming te geven, voordat uw medicatiegegevens inzichtelijk zijn. Op www.volgjezorg.nl vindt u hierover meer informatie en kunt u zelf bepalen welke zorgverleners u toestemming geeft om uw medische gegevens te delen en in te zien.
Zodra u zich aanmeldt bij de MedApp apotheek controleren we eerst of we al uw basisgegevens hebben en vragen wij u waar nodig deze aan te vullen. Wij vragen uw medicatiegeschiedenis op via Het Landelijk Schakelpunt (LSP). Dit is voor een apotheek nodig om uw medicijnen op wisselwerkingen te kunnen controleren en u de juiste medicijnen te leveren. Vervolgens bellen wij u voor een persoonlijk intakegesprek om samen met u uw medicatie en uw wensen door te spreken. Zodra dit gesprek is afgerond en u akkoord heeft gegeven zorgen wij ervoor dat u altijd op tijd de juiste medicijnen in huis heeft.
Wanneer u overstapt naar MedApp hoeft u zich niet uit te schrijven bij uw huidige apotheek. Tegenwoordig wordt uw dossier digitaal uitgewisseld en kunt u via meerdere apotheken uw medicijnen afnemen. Wanneer u gebruik gaat maken van onze herhaalservice is het uiteraard wel belangrijk dat u de herhaalservice bij uw huidige apotheek opzegt. Maar mocht het onverhoopt nodig zijn dan kunt u nog steeds bij uw huidige apotheek terecht.
Voor uw herhaalmedicatie vragen wij uw recepten aan bij uw arts(en). Uw arts vraagt hiervoor toestemming aan u. U kunt uw arts(en) ook zelf alvast informeren over uw overstap naar MedApp. Er zijn huisartsen die afspraken gemaakt hebben met een bepaalde apotheek in hun buurt en daar automatisch de recepten naartoe sturen. U mag alsnog altijd uw eigen apotheek kiezen, zoals u ook uw eigen huisarts mag kiezen. Recepten die op uw naam worden uitgeschreven, zijn uw eigendom. U heeft er dus wettelijk gezien recht op om de apotheek te kiezen die bij u past, of bij meerdere apotheken medicijnen te halen. Gelukkig respecteren de meeste huisartsen deze keuze. Heeft u huisarts toch twijfels? Wij nemen in overleg met u graag contact op met uw huisarts om eventuele bezwaren weg te nemen.
Met de herhaalservice van MedApp hoeft u nooit meer in de rij te staan bij de apotheek of uw herhaalrecepten aan te vragen bij uw voorschrijver. Dit doen wij namelijk voor u!
Ruim voordat uw medicijnen op zijn vragen wij uw herhaalrecepten aan en controleren we uw medicijnen op wisselwerkingen. Vervolgens gaat onze apotheker aan de slag om uw medicijnen klaar te maken voor verzending. Voordat uw medicijnen op zijn wordt uw nieuwe voorraad gratis bij u thuis, of op een ander gewenst adres afgeleverd.
Load More
Wat we wel en niet leveren
Spoedmedicatie kunnen wij ook leveren. Neem hiervoor contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Wanneer u uw bestelling voor 14:00 uur doorgeeft, leveren wij standaard binnen twee dagen. Wanneer we eerst uw recepten nog op moeten vragen, kan het iets langer duren. Uiteraard communiceren wij hier duidelijk over en gebeurt alles in overleg. Heeft u de medicijnen echt eerder nodig, dan leveren we de volgende dag of zoeken we samen met u een passende oplossing. Ook in het geval van spoedmedicatie doen wij onze uiterste best om u te helpen.
Wanneer wij van uw voorschrijver een recept ontvangen met medische noodzaak kunnen wij dit gewoon uitleveren.
Nee. Wij leveren alleen medicijnen op doktersvoorschrift met recept. Uitzondering hierop zijn zogenaamde zelfzorgmedicijnen (artikelen zoals vitamines en paracetamol, die ook bij de drogist te krijgen zijn). Deze kunnen we op aanvraag meeleveren met uw medicijnen.
Ja wij leveren ook zelfzorgmedicijnen als vitamines en paracetamol. Deze sturen wij echter niet in een aparte bestelling naar u op, maar meeleveren met uw komende levering is geen probleem. Wanneer u tijdig via e-mail of telefonisch aan ons doorgeeft bij welke levering u de zelfzorgmedicijnen meegeleverd wenst te hebben dan maken wij het in orde.
Ja, MedApp levert ook medische hulpmiddelen. Hiervoor werken we samen met een partner. Zij regelen de thuisbezorging en hebben ook veel kennis over medische hulpmiddelen en bijbehorende vergoedingen.
Ja, wij leveren ook gekoelde medicijnen. In overleg met u stemmen we het levermoment af, aangezien gekoelde middelen met speciaal gekoeld transport geleverd worden.
Helaas kunnen wij medicijnen die uitsluitend in ziekenhuisapotheken te verkrijgen zijn niet leveren. Meer informatie hierover vindt u hier.
Load More
Medicijnen
U vindt uw medicijnoverzicht als volgt:
- Open MedApp.
- Druk onderin uw scherm op Medicijnen het icoontje van het pilletje.
U krijgt nu een overzicht van al uw toegevoegde medicijnen. U kunt vervolgens per medicijn uw Innameschema en voorraad toevoegen. Druk op + om een nieuw medicijn aan uw medicijnlijst toe te voegen.
Een medicijn voegt u als volgt toe;
- Open MedApp.
- Ga naar het tabblad Medicijnen
- Druk rechts onderin op het rondje met het plusje (+).
- Bij “Welk medicijn gebruikt u?” vult u de naam in van het medicijn wat u wilt toevoegen. Deze vindt u op het doosje van uw medicijn.
- Klik in de suggestielijst op het medicijn dat u gebruikt.
- Voeg vervolgens de vorm van uw medicijn toe door op Vorm te klikken. Selecteer de vorm in de lijst.
- Voeg nu uw dosering toe door op Dosering te klikken. Selecteer de dosering die u gebruikt in de lijst.
- Bij “Voor welke aandoening?” kunt u indien gewenst een aandoening invullen.
- Geef tot slot aan of u belangrijke updates wenst te ontvangen over dit medicijn en de mogelijke aandoening. Denk hierbij aan: waarschuwingen van fabrikanten, terugroepacties van medicijnen of bijvoorbeeld wijzigingen in verzekeringen.
- Druk op Opslaan.
U heeft nu uw medicijn toegevoegd.
Wanneer u een medicijn toevoegt zoekt u op medicijnnaam of de werkzame stof van uw medicijn. Deze vindt u op het doosje. Komt uw medicijn niet in de lijst voor? Controleer dan allereerst of u de naam van uw medicijn goed geschreven heeft.
Staat uw medicijn er echt niet tussen? Om de juistheid van uw medicijnen in onze apotheek te garanderen is het niet mogelijk deze in de app handmatig in te voeren. U kunt ons een e-mail sturen met de gegevens van het betreffende medicijn, dan controleren wij of we deze voor u kunnen toevoegen.
U kunt de dosering of de vorm van het medicijn wijzigen door naar Medicijnen te gaan (het pilletje linksonderin).
- Druk onder de medicijnnaam op Klik hier om gegevens te wijzigen.
- Hier voegt u de vorm en dosering toe.
- Klik op Opslaan.
- Open MedApp.
- Druk onderin uw scherm op Medicijnen het icoontje van het pilletje.
- Druk onder de medicijnnaam op Klik hier om meer informatie in te vullen.
- Druk op Merknaam onder het merk van mijn medicijn is…
- Er verschijnt een lijst.
- Selecteer uw merk uit de lijst.
- Voeg vervolgens uw innamevorm en dosering toe.
- Druk op Opslaan.
U vindt het merk van uw medicijn terug in uw medicijnoverzicht.
Het wijzigen van het merk van uw medicijn is niet mogelijk in verband met het achterliggende apotheeksysteem. Wanneer u uw merk zou wijzigen, wijzigt u in feite uw medicijn.
Wilt u toch het merk van uw medicijn wijzigen?
- Verwijder dan eerst uw medicijn. Klik hier om te zien hoe u dit doet.
- Vervolgens voegt u een nieuw medicijn toe. Klik hier om te zien hoe u dit doet.
Let op: Wanneer u deze stappen doorloopt wordt ook het innameschema en de voorraad van het betreffende medicijn verwijderd. Deze dient u dan ook opnieuw in te stellen.
Wanneer u een medicijn uit uw lijst wilt verwijderen drukt u naast de medicijnnaam op de drie puntjes. Er komt een vraag omhoog of u het medicijn wenst te verwijderen. Druk op Verwijderen.U heeft nu het medicijn verwijderd.
Let op: Wanneer u een medicijn verwijderd uit uw medicijnoverzicht wordt dit niet automatisch stopgezet in uw herhaalservice. Wilt u dit medicijn ook niet meer geleverd krijgen? Geef dit dan aan ons door door te bellen naar 040 304 67 96 of stuur een e-mail naar apotheek@medapp.nl.
Nee, uw medicijnen worden niet automatisch toegevoegd aan uw herhaalleveringen, omdat wij uw recepten van voorschrijver dienen te ontvangen. Voegt u een nieuw medicijn toe en wilt u deze toevoegen aan uw herhaalleveringen? Geef dit dan even telefonisch aan ons door via 040 304 67 96 of stuur een e-mail naar apotheek@medapp.nl.
Load More
Innameschema
Wanneer u uw Innameschema heeft ingesteld, krijgt u automatisch een herinnering wanneer het tijd is uw medicijnen in te nemen.
Wilt u de wekkers liever uitschakelen? Ga onderin uw scherm naar Meer, het icoontje met de drie streepjes. Klik op Notificatie-instellingen en klik op het schuifje. Wanneer deze grijs is ontvangt u geen wekkers. Wanneer het schuifje blauw is ontvangt u innameherinneringen.
U stelt uw innameschema als volgt in:
- Open MedApp.
- Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
- Druk bij het gewenste medicijn onder Gebruik op Klik hier om uw schema in te stellen.
- Heeft u nog geen medicijn ingesteld? Doe dit dan eerst. Klik hier om te lezen hoe u een medicijn toevoegt.
- Vul bij “Ik neem…” in hoeveel keer per dag of week u dit medicijn neemt.
- Vul bij “Elke…” in of u het ingevoerde aantal dagelijks of per week neemt.
- Vul bij “Ik neem dan…” in hoeveel tabletten u per keer neemt.
- Vul bij “Ik neem het op…” de tijdstippen in waarop u uw medicijnen inneemt. U kunt het tijdstip wijzigen door op de tijd te klikken (bv. 9:00 uur).
- Vul mogelijke andere innamemomenten in en druk op Opslaan.
U heeft nu uw innameschema voor dit medicijn ingesteld. Deze vindt u terug onder Schema. Herhaal dit voor al uw medicijnen.
Komt u er niet uit? Bekijk onderstaand voorbeeld of neem contact op met onze helpdesk door te bellen naar 040 782 0817. Wij helpen u graag uw Schema in te stellen.
Voorbeeld:
U neemt 1 tablet van [medicijnnaam] elke dag om 9:00, 12:00, 15:00 en 18:00 uur in. Dan vult u het Schema als volgt in:
Ik neem [medicijnnaam] 4 keer
Elke dag
Ik neem dan 1 tablet
Ik neem het op
9:00 en op
12:00 en op
15:00 en op
18:00 uur
U drukt op Opslaan
U wijzigt uw innameschema als volgt:
- Open MedApp.
- Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
- Druk bij het medicijn waar u het innameschema van wilt wijzigen naast Gebruik op het potloodje.
- U kunt nu het innameschema naar wens aanpassen.
- Druk op Opslaan.
U heeft nu uw innameschema gewijzigd.
Load More
U kunt deze terugvinden onder Berichten. Open MedApp en druk onderin uw scherm op het icoontje van het envelopje. U kunt een bericht van uw tijdlijn verwijderen door op de drie verticale puntjes onderaan het bericht te klikken. Er verschijnt een popup: Weet u zeker dat u dit bericht wilt verwijderen? Druk om Ja om het bericht van uw tijdlijn te verwijderen.Berichten, nieuws en tips
Load More
Voorraad
U stelt uw voorraad als volgt in;
- Open MedApp.
- Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
- Druk bij het medicijn waar u de voorraad van wilt wijzigen onder Voorraad op Klik hier om uw voorraad in te stellen
- Druk op het plusje (+) tot de juiste voorraad is ingesteld.
- Druk op Opslaan.
U heeft nu uw voorraad ingesteld.
PS: Wanneer u ook uw innameschema voor dit medicijn heeft ingesteld ziet u precies tot welke datum u genoeg voorraad heeft.
U wijzigt uw voorraad als volgt:
- Open MedApp.
- Ga onderin uw scherm naar Medicijnen, het icoontje van het pilletje.
- Druk bij het medicijn waar u de voorraad van wilt wijzigen naast Voorraad op het potloodje.
- Er verschijnt een nieuw scherm.
- Druk op het plusje (+) of minnetje (-) tot de juiste voorraad is ingesteld.
- Druk op Opslaan.
U heeft nu uw voorraad aangepast.
Wanneer u gebruik maakt van de MedApp apotheek hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Wij houden uw medicijngebruik nauwgezet bij en leveren op tijd uw nieuwe medicijnen. Dit geheel zonder extra kosten of verplicht lidmaatschap.
Op dit moment nog niet. Maar wij werken er hard aan dit mogelijk te maken. Wanneer u nu een levering ontvangt werkt u uw voorraad eenvoudig bij. Klik hier voor de stap voor stap uitleg om uw voorraad bij te werken.
Load More
Dit doet u als volgt: Beschikt uw telefoon over gezichtsherkenning of inloggen met uw vingerafdruk? Dan kunt u deze gebruiken om MedApp te ontgrendelen. Dit stelt u in door: U heeft de toegangscode verwijderd. Dit betekent dat u geen toegangscode meer nodig heeft om de app te openen. U heeft zich nu aangemeld. Wij nemen contact met u op. Overig
Load More
Dit is, in overleg met de voorschrijver, zeker mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op via apotheek@medapp.nl of 040 304 67 95. Voordat uw medicijnen verzonden worden ontvangt u een e-mail van ons met een Track en Trace code. In deze e-mail vindt u ook of het om een brievenbuspakket of postpakket gaat. Altijd handig om te weten, want voor een brievenbuspakket hoeft u niet thuis te blijven! Verandert u van medicijn of dosering, neem dan contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Hierbij vragen we u om ons zo volledig mogelijk te informeren over de medicijnen en de dosering. Komt uw leverdatum niet uit? Stuur even een berichtje door te mailen naar apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 96. Als uw pakket nog niet verzonden is, kunnen wij de leverdatum aanpassen. Als uw al verzonden is, kan dat helaas niet. Uw pakket wordt in dit geval bij de buren of bij een afhaalpunt afgegeven. Dit is op dit moment nog niet mogelijk. Wij werken echter wel hard om dit mogelijk te maken. Geen probleem! Stuur een e-mail naar apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 95. U heeft uw voorkeuren over het bezorgen bij de buren aan ons doorgeven tijdens uw intakegesprek. Is uw voorkeur veranderd? Geen probleem! Stuur even een e-mail naar apotheek@medapp.nl, dan geven wij uw wensen door aan de bezorger. Neem in dat geval direct contact met ons op. Dan zorgen wij dat de juiste levering zo snel mogelijk uw kant op komt en geven wij aan hoe u de verkeerde levering terug kan sturen. Leveringen
Load More
Dat kan. Neem hiervoor contact met ons op per e-mail apotheek@medapp.nl of via 040 304 67 96. Wanneer u uw bestelling voor 14:00 uur doorgeeft, leveren wij standaard binnen twee dagen. Wanneer we eerst uw recepten nog op moeten vragen, kan het iets langer duren. Uiteraard communiceren wij hier duidelijk over en gebeurt alles in overleg. Heeft u de medicijnen echt eerder nodig, dan leveren we de volgende dag of zoeken we samen met u een passende oplossing. Ook in het geval van spoedmedicatie doen wij onze uiterste best om u te helpen. Neem altijd even contact met ons op, wij komen graag samen met u tot een passende oplossing. Uw voorschrijver kan uw recepten sturen naar: MedApp apotheek Wanneer u een B2 code heeft voor uw medicijn kunt u dit gewoon naar ons toesturen. Wij verwerken dit vervolgens met uw verzekering en u krijgt uw medicijn natuurlijk gewoon geleverd. Medicatie
Europaplein 1
5684 ZC Best
Fax: 040 2094013
Ezorg: medapp@zorgmail.nl
Lifeline: 500139356@lms.lifeline.nl
AGB Code Apotheek: 02010908 Load More
Natuurlijk zijn uw gezinsleden ook van harte welkom bij MedApp. U kunt een gezinslid aanmelden door een mailtje te sturen naar apotheek@medapp.nl. Wij ontvangen graag de volgende gegevens van het gezinslid dat u in wilt schrijven: Voorletters Wij vinden het belangrijk dat onze service aansluit op uw wensen. Daarom horen wij graag wat er goed gaat of waar volgens u verbeterpunten liggen. U kunt uw feedback e-mailen naar apotheek@medapp.nl. Vriendelijk bedankt! Wij vinden het vervelend om te horen dat u zich wilt uitschrijven voor onze service, maar uiteraard is dit mogelijk. Omdat het zorg betreft zit er geen lidmaatschap of abonnement aan onze apotheek. U kunt zich op elk wenselijk moment uitschrijven en de uitschrijving is onmiddellijk. Neem even contact met ons op via e-mail apotheek@medapp.nl of bel ons op 040 304 67 96. Dan regelen wij dit direct voor u.Overig
Voornaam
Achternaam
Geboortedatum
BSN nummer
E-mailadres
TelefoonnummerLoad More